Aktuali informacija

INFORMACIJA DĖL MOKINIŲ PRIĖMIMO 2025–2026 METAIS

 

  •      Priėmimo į Klaipėdos miesto savivaldybės mokyklas mokytis pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas 2025–2026 metais tvarkos aprašas, patvirtintas Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2025-01-30 sprendimu Nr. T2-37 (toliau - Aprašas).
  •      Prašymai mokytis Klaipėdos miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas registruojami mokinių registravimo sistemoje Savivaldybės interneto svetainėje (www.klaipeda.lt paskyra „Auginu vaikus“, skiltis „Priėmimas į mokyklas“). Prašymai registruojami, ketinant pradėti mokymąsi mokykloje ir mokyklą keičiantPrašymų registravimo laikas įtakos eilių sudarymui neturi, nes pasikeitė priėmimo principai ir sąlygos. 
  •      Mokinių priėmimas vykdomas dviem etapais: pagrindinis ir pavienis. Pagrindinio etapo metu prašymų registracija pradedama nuo vasario 10 d. ir tęsis iki kovo 24 d. (10 val.). Pasibaigus pagrindiniam priėmimui (gegužės 19 d.), bus vykdomas pavienis priėmimas į likusias laisvas vietas.
  • Pildant prašymą sistemoje galima rinktis ne daugiau kaip dvi mokyklas. Viena iš pasirinktų mokyklų turi būti pagal mokinio ir vieno iš jo tėvų deklaruotą ir faktiškai gyvenamą vietą priskirta teritorinė mokykla. Kitą mokyklą tėvai gali rinktis pagal švietimo poreikius. Pasirinktos mokyklos prašyme išdėstomos šeimos pageidaujamo eiliškumo tvarka.

 PAGRINDINIO PRIĖMIMO METU:

  •      Teritorinės mokyklos mokiniams į teritorines mokyklas pirmumo teisę suteiks 6 Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyti kriterijai, kurie išdėstyti iš eilės pagal tokius prioritetus:
    1. įvaikinti vaikai, globotiniai, rūpintiniai (išskyrus atvejus, kai laikinoji globa nustatoma tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymu);
    2. dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų asmenys turintys didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;

    3. asmenys, deklaravę gyvenamąją vietą Savivaldybės socialiniame būste;
    4. asmenys, kurių broliai / seserys (įbroliai / įseserės) prašymo pateikimo metu jau mokosi toje mokykloje;
    5. pedagoginių darbuotojų, dirbančių toje mokykloje, vaikai;
    6. darbuotojų, kurie patenka į Savivaldybės programos dėl trūkstamų darbuotojų pritraukimo įdarbinamų asmenų, vaikai.
            Kriterijai Nr. 1–3 bus taikomi tik tuo atveju, jeigu mokyklai bus pateikti kriterijų aplinkybes įrodantys dokumentai, jų kopijos ar išrašaiAtitiktį kriterijams Nr. 4–5 mokykla tikrins pagal Mokinių registro ar kitus mokykloje valdomus duomenis. Kriterijų Nr. 6 atitinkanti programa (sąrašas) Klaipėdos miesto savivaldybėje šiuo metu rengiamas, todėl tėvų pateiktų dokumentų atitiktį kriterijui, mokyklai perdavus, nagrinės Savivaldybės priėmimo komisija.
  •        Kiti teritoriniai mokiniai į teritorines mokyklas bus priimami pagal mokinio ir vieno iš jo tėvų deklaruotos ir faktiškai gyvenamos vietos deklaravimo Gyventojų registre trukmę (nuo ilgiausios iki trumpiausios).
  •        Į teritorinių mokyklų laisvas vietas, likusias priėmus mokinius pagal mokyklos aptarnavimo teritoriją, priimami asmenys, negyvenantys mokyklos aptarnavimo teritorijoje, pirmumą teikiant klaipėdiečiams ir sumuojant atitiktį 9 Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytiems lygiaverčiams (po 1 balą) kriterijams:
    1. vaikai, kuriuos augina vienas iš tėvų;
    2. vaikai su negalia ar kurių tėvai yra su negalia;
    3. dvynukai, trynukai ir kiti daugiavaisio gimimo asmenys;
    4. vaikai iš daugiavaikių šeimų;
    5. asmenys, kurių broliai / seserys (įbroliai / įseserės) mokosi toje mokykloje;
    6. asmenys, kurie anksčiau mokėsi toje mokykloje ir pageidaujantys
    tęsti mokymąsi pagal aukštesnio lygmens programą toje mokykloje;
    7. užsienio valstybių ir Lietuvos diplomatinių korpusų, krašto apsaugos sistemos darbuotojų vaikai;
    8. reemigrantų vaikai;
    9. pedagoginių darbuotojų, dirbančių toje mokykloje, vaikai.
           Kriterijai Nr. 1–4 ir Nr. 6–8 bus taikomi tik tuo atveju, jeigu mokyklai bus pateikti kriterijų aplinkybes įrodantys dokumentai, jų kopijos ar išrašaiAtitiktį kriterijams Nr. 5 ir Nr. 9 mokykla tikrins pagal Mokinių registro ar kitus mokykloje valdomus duomenis.
  •       Kai likusių laisvų vietų yra mažiau nei asmenų, kurie turi vienodą kriterijų skaičių, pirmumas suteikiamas asmenims, kurie gyvena arčiausiai mokyklos einant pėsčiomis, atstumą matuojant portale „REGIA“ (https://regia.lt/lt/zemelapis/).
  •       Visi aukščiau įvardinti kriterijai bus taikomi tuo atveju, jeigu asmenys mokyklų vadovams pateiks kriterijų aplinkybes įrodančius dokumentus.
  •      Kitų savivaldybių teritorijose gyvenantys mokiniai priimami į laisvas mokymosi vietas, likusias priėmus klaipėdiečius.
  •      Mokiniams, norintiems tęsti mokymąsi pagal aukštesnio lygmens programą toje pačioje mokykloje (pereinant iš priešmokyklinės grupės į 1 klasę, iš 4 į 5 klasę, iš 10 į 11 klasę), prašymo sistemoje pildyti nereikia. Tėvai rašytinius prašymus turės pateikti mokyklų vadovams.


    PAVIENIO PRIĖMIMO METU:

         Į teritorinių mokyklų likusias laisvas vietas, priimami asmenys:
  • deklaruoti ir faktiškai gyvenantys mokyklos aptarnavimo teritorijoje;
  • negyvenantys mokyklos aptarnavimo teritorijoje.
  •       Pavienio priėmimo laikotarpiai:
    I dalis - nuo gegužės 19 d. iki rugpjūčio 31 d. (imtinai). Jei minėtu laikotarpiu asmenų pasirinktose mokyklose laisvų vietų neatsiranda ir asmenys nesirenka jiems siūlomų kitų mokyklų, prašymai sistemoje atmetami (būsena „atmesta“);

    II dalis - nuo rugsėjo 1 d. ir per mokslo metus (iki pagrindinio priėmimo kitiems mokslo metams vykdymo pradžios). Jei minėtu laikotarpiu asmenų pasirinktose mokyklose laisvų vietų neatsiranda, prašymai atmetami (būsena "atmesta").
  •       Esant daugiau prašymų nei laisvų vietų mokykloje, eilė sudaroma pirmumą teikiant asmenims, kurie yra gyvenantys ir gyvenamąją vietą deklaravę Savivaldybės teritorijoje, ir sumuojant Aprašo 22.1–22.9 papunkčiuose išvardintus kriterijus, kurie yra lygiaverčiai (mokyklai pagal poreikį pateikiami kriterijų aplinkybes įrodantys dokumentai, jų kopijos, išrašai).
  •       Aprašo 22.1–22.9 papunkčiuose išvardinti kriterijai:
    1. vaikai, kuriuos augina vienas iš tėvų;
    2. vaikai su negalia ar kurių tėvai yra su negalia;
    3. dvynukai, trynukai ir kiti daugiavaisio gimimo asmenys;
    4. vaikai iš daugiavaikių šeimų;
    5. asmenys, kurių broliai / seserys (įbroliai / įseserės) mokosi toje mokykloje;
    6. asmenys, kurie anksčiau mokėsi toje mokykloje ir pageidaujantys tęsti mokymąsi pagal aukštesnio lygmens programą toje mokykloje;
    7. užsienio valstybių ir Lietuvos diplomatinių korpusų, krašto apsaugos sistemos darbuotojų vaikai;
    8. reemigrantų vaikai;
    9. pedagoginių darbuotojų, dirbančių toje mokykloje, vaikai.
            Kriterijai Nr. 1–4 ir Nr. 6–8 bus taikomi tik tuo atveju, jeigu mokyklai bus pateikti kriterijų aplinkybes įrodantys dokumentai, jų kopijos ar išrašaiAtitiktį kriterijams Nr. 5 ir Nr. 9 mokykla tikrins pagal Mokinių registro ar kitus mokykloje valdomus duomenis.
  •         Kai likusių laisvų vietų yra mažiau nei asmenų, kurie turi vienodą kriterijų skaičių, pirmumas suteikiamas asmenims, kurie gyvena arčiausiai mokyklos einant pėsčiomis, atstumą matuojant internetiniame žemėlapių portale „REGIA“ (https://regia.lt/lt/zemelapis/).
  •        Asmenys, atsisakę (būsena „atsisakė“) pagrindinio priėmimo metu priskirtų mokyklų, koregavę sistemoje savo prašymą, gali būti priimti pavienio priėmimo metu į mokyklas, kuriose liko laisvų vietų. Atsisakytos mokymosi vietos asmenims nėra saugomos.
  •        Prašymai sistemoje peržiūrimi ne rečiau kaip vieną kartą per 10 darbo dienų.

 

Bendroji informacija

  •        Priėmimą į mokyklas pagrindinio ir pavienio priėmimo metu vykdo mokyklos vadovas ir priėmimo komisija, bendradarbiaujant su Švietimo skyriumi. Mokyklų priėmimo komisijos sudarys priimamų ir laukiančiųjų mokinių eiles, vadovaujantis Apraše apibrėžtais LR Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytais kriterijais, panaudojant duomenis iš sistemos ir tėvų pateiktų dokumentų. Mokyklos organizuos deklaruotų ir faktinių gyvenamųjų vietų patikras remdamosi LR gyventojų registru, asmenų pateiktais dokumentais (išrašai iš Registrų centro apie įregistruotą nekilnojamojo turto nuosavybę, nuomą ar kitus juridinius faktus) arba kreipsis į Savivaldybės administraciją dėl patikrų mokinių registro, Savivaldybės centralizuotos vaikų priėmimo informacinės sistemos pagrindu, surenkant informaciją iš kitų Savivaldybės mokyklų, institucijų ar asmenų teisės aktų nustatyta tvarka, pagal poreikį pasitelkus Savivaldybės administracijos Administravimo departamento Administracinės veiklos, kontrolės ir prevencijos skyriaus darbuotojus.
  •  Įtarus, kad prašymuose pateikti duomenys apie gyvenamąją vietą yra neteisingi (pvz., deklaruota vieta nėra gyvenamosios patalpos, kuriose užtikrinamos sąlygos gyventi ir mokytis; vienoje vietoje deklaruota daugiau skirtingų šeimų asmenų ir tuo deklaruotu adresu pagal privalomo švietimo programas priimami asmenys ir vienas iš tėvų faktiškai negyvena ir panašiai), mokyklos elektroniniu pranešimu ar oficialiu raštu apie tai informuos priimamus asmenis ir sistemoje jų prašymus grąžins taisyti. Neištaisius klaidingų duomenų apie gyvenamąsias vietas, prašymai sistemoje bus anuliuojami ir asmenys pagrindiniame priėmime į pasirinktas mokyklas nedalyvaus. Šie asmenys galės būti priimti pavienio priėmimo metu į mokyklų laisvas vietas.
  •  Jei eilėse bus daugiau asmenų, gyvenančių mokyklos aptarnavimo teritorijoje nei mokymosi vietų ir mokykla dėl pastato projektinio pajėgumo visų mokinių negalės priimti:
    * klasių skaičius galės būti didinamas, 5–8 ir I (9) klasių mokinius ne ilgiau kaip vienus mokslo metus perkeliant mokytis antroje pamainoje;
    * Savivaldybės administracijos siūlymu, asmenys bus nukreipiami į kitas, arčiausiai jų deklaruotos ir faktiškai gyvenamos vietos esančias mokyklas. Asmenys, kurie sutiks mokytis siūlomoje mokykloje, į tą mokyklą bus priimami pirmumo teise.

     

  • Asmenys, pasirinkę priskirtas mokyklas, ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas mokykloms pateikia priėmimo dokumentus. Jeigu dėl ligos, išvykimo ar kitų svarbių priežasčių asmenys nustatytu terminu nuvykti į mokyklas negali, jie turi telefonu, elektroniniu ar registruotu laišku informuoti mokyklų vadovus apie kitus dokumentų pateikimo terminus.

  • Asmenys mokykloms teikia tokius priėmimo dokumentus: 

    1. Prašymus mokytis, kuriuos asmenys pasirašo; 

          2. Priimtų mokytis asmenų tapatybę patvirtinančius dokumentus (jų kopijas);
          3. Specialiuosius ugdymosi poreikius įrodančius dokumentus (jų kopijas) teisės aktų nustatyta tvarka;
          4. Įgyto išsilavinimo pažymėjimus ar dokumentus, liudijančius turimus mokymosi pasiekimus (jų kopijas). Jeigu asmenys nebaigė žemesnio lygmens programų, išsilavinimo pažymėjimai mokykloms pateikiami baigus programa.
         5. Kitų savivaldybių teritorijose gyvenantys ir į mokyklas priimti asmenys papildomai pateikia dokumentus, įrodančius, kad jie įtraukti į sąrašus mokinių, už kuriuos savivaldybės įsipareigoja kompensuoti ūkio lėšas bendros sutarties tarp savivaldybių pagrindu (jeigu tokia sutartis pasirašyta).

 

  •  Asmenų priėmimas, ugdymo programų keitimas mokykloje įforminamas mokymo sutartimi. Mokymo sutartis sudaroma dviem vienodą juridinę galią turinčiais egzemplioriais, kuriuos pasirašo mokyklos vadovas ir prašymo teikėjas: už asmenį iki 14 metų – vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų), 14–18 metų asmuo – turėdamas vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) rašytinį sutikimą.

     

     

  • Prašymų pildymo ir kitais priėmimo klausimais gyventojai gali konsultuotis, kreipdamiesi tiesiogiai į mokyklas ar Švietimo skyrių (www. klaipeda.lt paskyra „Auginu vaikus“, skiltis „Priėmimas į mokyklas“, skyrius „Priėmimo dokumentai. Konsultantai priėmimo klausimais")